Badania laboratoryjne

badanie laboratoryjneW Silvet wykonujemy szczegółowe badania laboratoryjne, które mają na celu wykrycie toczących się stanów zapalnych i chorobowych w organizmie zwierzęcia.

Przeprowadzamy m. in.:

• badania krwi – hormony, morfologia, biochemiczne
  • badania moczu – testy paskowy, ciężar właściwy, ocena osadu moczu
  • badania kału – test snap Giardia, flotacja z odwirowaniem, metoda Baermana, rozmaz bezpośredni
  • badania mikroskopowe – zeskrobiny, cytologia
  • testy diagnostyczne – wirus FIV, lipaza trzustkowa psów i kotów, giardioza, wirus FeLV, parwowiroza cPV, panleukopenia fPV
  • badania histopatologiczne i histologiczne
  • badania parazytologiczne

Szybka i dokładna diagnostyka laboratoryjna jest niezbędna w leczeniu dolegliwości psów oraz kotów. Zawsze zlecamy podstawowe badania, a w razie konieczności również te dodatkowe. Im szybciej zostanie wykryta przyczyna problemu, tym szybciej można wdrożyć odpowiednie leczenie.

Dlaczego zwierzę powinno mieć regularnie wykonywane badania krwi?

Psy i koty powinny być regularnie poddawane badaniu krwi. Dzięki temu można ocenić funkcjonowanie poszczególnych organów i ryzyko wystąpienia chorób. Wiele z nich nie daje w początkowej fazie wyraźnych sygnałów, ale podczas badań mogą już zostać wykryte.

Młodsze koty i psy mogą być badane pod tym kątem raz na rok lub dwa lata. Starsi pupile wymagają częstszych kontroli, najlepiej raz na pół roku. W przypadku chorych zwierząt i tych, które niedawno przeszły jakiś zabieg, harmonogram badań ustala lekarz.

Przed badaniem krwi zwierzę powinno być odpowiednio przygotowane. Nie może jeść na 12 godzin przed wkłuciem. W tym czasie dozwolone jest picie wody.